Waarom een retourbeleid?
In een retourbeleid schep je duidelijkheid voor je klanten over de voorwaarden en de manieren waarop zij hun aangekochte producten kunnen retourneren. Door hier vooraf een duidelijk beleid over op te stellen voldoe je aan de wettelijke informatieplichten en straal je vertrouwen en professionaliteit uit naar je klanten.
Je voorkomt ook onnodige risico's. Wist je bijvoorbeeld dat als je geen of onjuiste informatie geeft over het retourneren dat je klanten maar liefst 12 maanden de tijd hebben om jouw product terug te sturen en je dan als webshop ook geen recht hebt op waardevermindering? Redenen genoeg om je retourbeleid op te laten stellen door een jurist!
Wat is een verzendbeleid?
In een verzendbeleid geef je aan wat jouw regels en werkwijzen zijn bij de verzending van producten uit jouw webshop. Denk bijvoorbeeld aan levertijden, verzendmethoden en verzendkosten. Hiermee weten jouw klanten altijd waar ze aan toe zijn én voorkom je misverstanden.
Informatieplichten & consumentenrecht
Met een volledig en helder retour- en verzendbeleid voorkom je misverstanden en klachten. Maar dat niet alleen. Met op maat gemaakte documenten voldoe je meteen aan de wettelijke informatieplichten en het consumentenrecht zodat je boetes uit de weg gaat.
Mijn werkwijze
Vaste prijzen
Ik werk met vaste prijzen zodat jij op voorhand weet wat jouw investering is voor het opstellen van een retour- en verzendbeleid!
Meer weten?
Heb je meer informatie nodig of wil je direct een offerte aanvragen voor een privacy- en cookieverklaring?
Laat het me weten via het contactformulier of stuur een mail naar: info@yourlegalboutique.nl
Via dit formulier vraag ik om een aantal persoonsgegevens zodat ik met je kan communiceren.
Raadpleeg mijn privacyverklaring om te weten hoe ik met jouw gegevens omga.